e-mail: discover41@windowslive.com

Arguments Kullanımı

Bu dersimizde fonksiyonlar içerisindeki Arguments'leri nasıl kullanırız, bu konuyu inceleyeceğiz.

Argumenstlerin Genel Kullanım Amacı

Fonksiyonlar içersine belli bir parametre yazar ve göndeririz. Örneğin, iki parametre kabul edecek şeklinde yazarız ve sürekli iki parametre göndermek zorundayız. Eğer ön tanımlı yapmadıysak bir tane değil, mutlaka iki tane göndermek zorundayız. 

Ancak ben iki tane göndermek istemiyorum, ikiden fazla göndermek istiyorum. Örneğin, fonksiyonu öyle bir yazalım ki, ben üç rakam gönderdiğimde, fonksiyon üç rakamla işlem yapsın. 20 rakam gönderdigimde 20 rakam üzerinden işlem yapmasını saglayalım. Yani kısacası fonksiyon üzerinde kaç tane rakam göndereceğimiz belirsiz olan bu gibi işlemlerde arguments'leri kullanırız (...args) 

Mesela, bilgi isimli bir fonksiyon tanımladım ve herhangi bir değer döndürmeyeceginden veri tipini void yaptım. Bu fonksiyonların içerisine göndereceğim parametre ise belli değil. 

Function Bilgi ():void 
{

trace();

}
bilgi ();


Bu şekilde kullanmak için parentezler içersine ...args yazarız.

...ARGS ifadesinin önündeki nokta ifadeler ise, 0. bilgi, 1. bilgi ve 2. bilgi temsil eder. Ve bu ifadeler args'nin içersine aktarılmış olacaktır. Ben birden fazla rakam göndereceğimden for döngüsüne atadım. 

Birden fazla işlem yaptığımızda mutlaka for döngüsünü kullanırız. For döngüsünün 0 elemanından başlayarak saymaya başlayacaktır ve ne kadar fonksiyon göndereceğimizi bilmediğimizden args'nin "Length" özelliğini kullanarak tüm fonksiyonları kullanmasını istedim ben.

"i++" kullanarak her rakam döndügünde 1 artıracaktır. Trace komutuyla args'nin "i" istedim ve kartezyenler dışına çıkarak bilgi fonksiyona ne kadar parametre göndermek istiyorsam yazdım. Bu rakam 20 tane de olabilir, 10 tane de olabilir; bu tamamen size kalmış.

function Bilgi (...args):void
{
 

for (var i:unit =0;  i<args.length;  i++) 
{
trace (args [i])
}

} 

bilgi (5,10,15,20)


http://img.webme.com/pic/m/mansger-grafik/tbd19130.jpg


İyi çalışmalar... Fatih Başkaya - MANSGER-GRAFIK

0 yorum: