Math Sınıfı ve Kullanımı
Bu dersimizde ActionScript 3.0 Math sınıfı ve kullanımı anlatacağım.
Math sınıfı,Flas içersinde matematiksel işlemlerimizi yapabilecegimiz bir sınıf olarak karşınıza çıkacaktır.
Math sınıfı statik bir sınıf oldugundan tüm özelliklerine ulaşabiliriz,
Eyer Flas içersinde matematiksel İşlemler yapıyorsanız,
bu foksiyonların elinizin altında bulunmasında yararlı olacagını düşüyorum.
1-ABS.
trace (Math..abs ( ) ) ;
Not: Bizden Her zaman 1 Adet rakam bekler. ve Flas içerinde yazdıgımız herhangi rakamını mutlak degerini bize verir.
2 - Ceil .
Not : Bir sayını üst tam sayıya döndürür.
trace (Math.ceil () );
3. E .sabiti
Not: E sabiti bir sayının bize sabitini verir,
trace (Math.E) ;
4-floor
Not: floor Bize ondalıklı sayı atarak tam sayıyı verir
trace(Math.floor ()) ;
5- Max
Not : Verdigimiz 2 rakam arasındaki en büyük olanını döndürür
trace (Math.max ());
6 -Min
Not : Verdigimiz 2 rakam, arasında en kücük olanına döndürür .Max'ın tam tersini gercekleştirir
trace (Math.min ());
7-Pow
Not : Verilen 1. sayının üssünü hesaplar. üst olarak 2. sayıyı alır
trace (Math.pow (3,4 )); // 3*3= 9
8-Rould
Not : Verilen sayının en yakın tam sayıya yuvarlar .
trace (Math.rould ());
9- Sqrt
not : verilen rakamın karakökünü almak için kullanılır .
trace (Math.Sqrt ());
10.Ramdom
trace.(Math. Ramdom ());
Ramdom bizden herhangi bir rakam kabul etmez , zaten kendisinden birşey üretmesini istedigimiz bir method olacaktır.
Ramdom rakam olarak 1 ile 0 arasından rakam üretir. Eyer
Flas içersinde ramdom bir işlemler yaptırmak istersek,
örnegin; 1 ile 5 arasında bir rakam secer ve bunu kullanmak istersek bunu
mutlaka ramdom sınıfını kullanarak yaparız ancak burada şöyle bir sorun çıkacaktır.
Ramdom 1-0 arasında bir rakam ürettigine göre ben 0 ile 5 arasından bir rakam saglamayabilirim
bu durumda bir ramdom sınıfı bir degişkene atarak sorunu ortadan kaldırabiliriz örnegin ;
var ran:Number =Math. Floor (new ramdom () *5);
trace (ran);
iyi çalışmalar.Fatih Başkaya - MANSGER-GRAFIK
Math sınıfı,Flas içersinde matematiksel işlemlerimizi yapabilecegimiz bir sınıf olarak karşınıza çıkacaktır.
Math sınıfı statik bir sınıf oldugundan tüm özelliklerine ulaşabiliriz,
Eyer Flas içersinde matematiksel İşlemler yapıyorsanız,
bu foksiyonların elinizin altında bulunmasında yararlı olacagını düşüyorum.
1-ABS.
trace (Math..abs ( ) ) ;
Not: Bizden Her zaman 1 Adet rakam bekler. ve Flas içerinde yazdıgımız herhangi rakamını mutlak degerini bize verir.
2 - Ceil .
Not : Bir sayını üst tam sayıya döndürür.
trace (Math.ceil () );
3. E .sabiti
Not: E sabiti bir sayının bize sabitini verir,
trace (Math.E) ;
4-floor
Not: floor Bize ondalıklı sayı atarak tam sayıyı verir
trace(Math.floor ()) ;
5- Max
Not : Verdigimiz 2 rakam arasındaki en büyük olanını döndürür
trace (Math.max ());
6 -Min
Not : Verdigimiz 2 rakam, arasında en kücük olanına döndürür .Max'ın tam tersini gercekleştirir
trace (Math.min ());
7-Pow
Not : Verilen 1. sayının üssünü hesaplar. üst olarak 2. sayıyı alır
trace (Math.pow (3,4 )); // 3*3= 9
8-Rould
Not : Verilen sayının en yakın tam sayıya yuvarlar .
trace (Math.rould ());
9- Sqrt
not : verilen rakamın karakökünü almak için kullanılır .
trace (Math.Sqrt ());
10.Ramdom
trace.(Math. Ramdom ());
Ramdom bizden herhangi bir rakam kabul etmez , zaten kendisinden birşey üretmesini istedigimiz bir method olacaktır.
Ramdom rakam olarak 1 ile 0 arasından rakam üretir. Eyer
Flas içersinde ramdom bir işlemler yaptırmak istersek,
örnegin; 1 ile 5 arasında bir rakam secer ve bunu kullanmak istersek bunu
mutlaka ramdom sınıfını kullanarak yaparız ancak burada şöyle bir sorun çıkacaktır.
Ramdom 1-0 arasında bir rakam ürettigine göre ben 0 ile 5 arasından bir rakam saglamayabilirim
bu durumda bir ramdom sınıfı bir degişkene atarak sorunu ortadan kaldırabiliriz örnegin ;
var ran:Number =Math. Floor (new ramdom () *5);
trace (ran);
iyi çalışmalar.Fatih Başkaya - MANSGER-GRAFIK